De klep is in grote lijnen op 2 manieren te monteren. Als ‘cut out‘ en als ‘bypass systeem‘.

Bij de cut out wordt de klep bijvoorbeeld tussen middendemper en einddemper geplaatst, waarbij de uitlaatgassen bij geopende stand richting de weg geblazen worden. Hiervoor is vaak niet veel ruimte nodig, en dat kan dan ook vaak op een originele uitlaat gebouwd worden.

kleppenuitlaat - JMTuning

Bij het bypass systeem leiden we de uitlaatgassen (en geluid) bij geopende klep om een demper heen.  De uitlaatgassen worden dus weer terug geleid de uitlaat in om hun weg via het sierstuk te verlaten. Hiervoor is meer ruimte nodig, en daarom is de bouw van een nieuwe uitlaat meestal noodzakelijk. Bij pick ups en auto’s met veel ruimte rondom de uitlaat kan dit systeem ook vaak op de originele uitlaat gebouwd worden.

Bekijk onze mogelijkheden en prijzen

Voor meer beeldmateriaal bekijk onze JMTuning youtube kanaal.

Voorbeeld dubbele kleppen bypass op beide door ons gemaakte einddempers:

Enzo-knol- JMTuning Kleppendemper

De Jeep Trackhawk van Enzo Knol is voorzien van een JMTuning uitlaatsysteem,
met een 3 inch – 76.1 Kleppendemper en Bypass Kleppensysteem met afstandsbediening.

Klepbypass einddemper met carbon eindstukken:

Voorbeeld van een cut out klepsysteem:

Zelf uw uitlaat bouwen?

Zoekt u hoogwaardige RVS uitlaat onderdelen om zelf uw uitlaat mee te bouwen of repareren? JMTuning biedt een zeer ruim assortiment RVS uitlaat delen aan op RVSuitlaatdelen.nl. We hebben vrijwel alle onderdelen op voorraad.